بولتن

سوله بی انتها

بولتن

سوله بی انتها

لودویگ ون بتهوون))))

لودویگ ون بتهوون))))

"لودویگ ون بتهوون" روز هفدهم دسامبر1770در"بن"چشم به جهان گشود.نخستین آموزش موسیقی اودر سن پنج سالگی آغازشد.پدراو تلاش میکرد"بتهوون" رابه عنوان نابغه به مردم معرفی کند وازاین راه امرارمعاش کند.اوسرانجام کنسرتی ترتیب دادکه درآن "لودویگ" به نواختن پیانو پرداخت.اوکودک با استعدادی بود اما درآن سنین نشانی ازنبوغ نداشت.

"یوهان" که دریافت کودکش دراین زمینه موفقیتی به دست نمی آورد تلاش کرد که از این کودک به عنوان نان آور خانواده استفاده کند.

 

حالا دیگر نیازی نبود"بتهوون" موتزارت دوم باشد بلکه همین کفایت میکرد که دوستان پدرش را سرگرم کند و پول خوردی دریافت کند.مادر"لودویگ"که زندگی زناشویی اش رضایتی نداشت به مخالفت با"یوهان"پرداخت ولی از آنجایی که همواره بیمار بود نتوانست کاری از پیش ببرد.او در تلاش بود با سوزن دوزی چرخ زندگی را بچرخاند تا  از میزان فشار موجود بر کودکش بکاهد.

"لودویگ"وابستگی زیادی به مادر رنجورش داشت و از او به عنوان تنها دوست و حامی اش نام میبرد.بیست و ششم مارس1776 روز اجرای اولین موسیقی این کودک 8 ساله بود اما"یوهان"هنگام معرفی کودکش او را 6 ساله معرفی کرد.

"بتهوون" در 12 سالگی به چنان موفقیتی دست یافت که معلمش در مجله موسیقی نوشت((اگر او چنین ادامه دهد بی تردید موتزارت جدید خواهد بود.))بتهوون اولین سمفونی موسیقی اش را در سال 1800 در کنسرت وین ارائه داد.امروزه ما آهنگهای او را در طبقه بندی کلاسیک جای میدهیم.

"بتهوون"درسال1827 به هنگام مراجعت از خانه برادرش بیمار شد.سرما خوردگی او دست در دست دیگر بیماریهایش داد تا آنجا که در 26 مارس 1827 اورا از پا انداخت.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد