بولتن

سوله بی انتها

بولتن

سوله بی انتها

یا امام رضا......

هر چند حال و روز زمین و زمان بد است  

یک تکه از بهشت در آغوش مشهد است

حتی اگر به آخر خط هم رسیده ای

آنجا برای عشق شروعی مجدد است

بازیها و ورزش‏های محلی و سنتی آذربایجان

بازی‏های سنتی و محلی هر منطقه درجهان ریشه در فرهنگ و نگرش جامعه شناسی و مردم شناختی مردمان آن منطقه دارد. به عبارت دیگر بخشی از اندوخته های فرهنگی در منطقه از بازی‏های محلی و سنتی آن منطقه ریشه می‏گیرند.

بازی های سنتی رایج در استان آذربایجان شرقی با اسامی دیگر در نواحی مختلف ایران با تغیرات اندک مشاهده می شود و نیز نوع مشابه بازی های سنتی در کشورهای مختلف جهان قابل مشاهده هستند زیرا در کلیه جوامع بشری نیازهای انسانی ایجاب می نماید تا برای رشد و تعالی از بازی ها در انواع و اقسام آن استفاده شود.

در استان پهناور آذربایجان شرقی بازی‏های محلی و سنتی انواع و اقسام متعددی را داشته و دارد که در آن بخش به اختصار به شرح برخی از آنها که دارای عمومیت نسبی در بیشتر مناطق استان واز جمله شهرستان تبریز است اشاره می‏شود.

ادامه مطلب ...

فضیلت و ثواب خواندن زیارت اربعین

روز بیستم ماه صفر، روز اربعین و به قول شیخین - شیخ مفید و شیخ طوسی- بازگشت اهل حرم امام حسین علیه السلام از شام به مدینه، و روز ورود اولین زائر آن حضرت جابربن عبدالله انصاری به کربلا، جهت زیارت امام حسین علیه السلام است . زیارت آن حضرت در این روز مستحب است. که به فرموده امام حسن عسکری علیه السلام از نشانه های مؤمن است.

ادامه مطلب ...

سرانجام تاریخ انتشار Resident Evil 6 برای pc به همراه سیستم مورد

سرانجام کپکام بعد از اعلام تاریخ انتشار DMC برای pc خبر خوش دیگری را به گیمرهای Pc داد. کپکام تاریخ انتشار نسخه pc عنوان Resident Evil 6 را به همراه سیستم مورد نیاز بازی را اعلام کرد.

این بازی در حال حاضر در استیم هم موجود است و با خرید بازی از استیم مزایایی از جمله cloud saving و achievements خواهد داشت.

تاریخ انتشار بازی برای نسخه pc بیست و دوم مارس ۲۰۱۳ اعلام شده است و شامل تمامی DLC هایی که تاکنون برای کنسول ها منتشر شده است به صورت رایگان نیز خواهد بود.

کپکام همچنین اعلام کرده است که PC هایی که مجهزبه پردازنده های گرافیکی NVIDIA GeForce باشند بهترین تجربه در هنگام بازی کردن نسخه pc عنوان Resident Evil 6 به آن ها ارائه خواهد شد.

اولین فواید in-game بازی برای نسخه pc هم اوایل سال آینده منتشر خواهد شد. 

سیستم مورد نیاز در ادامه مطلب....

ادامه مطلب ...