بولتن

سوله بی انتها

بولتن

سوله بی انتها

حکمت 29ضرورت یاد مرگ(اخلاقى)

وَ قَالَ [علیه السلام] إِذَا کُنْتَ فِى إِدْبَارٍ وَ الْمَوْتُ فِى إِقْبَالٍ فَمَا أَسْرَعَ الْمُلْتَقَى .

و درود خدا بر او ، فرمود : هنگامى که تو زندگى را پْشت سر مى گذارى و مرگ به تو روى مى آورد، پس دیدار با مرگ چه زود خواهد بود .

معرفی کتاب ( روزگاران ایران )

نام کتاب: روزگاران ایران  

نویسنده: عبدالحسین زرین کوب

تعداد صفحات : 1000 صفحه 

موضوع کتاب: تاریخ ایران از آغاز و سقوط دوران پهلوی

قطعه شعری تقدیم به امام علی بن موسی

از هزاران زائر دردآشنا، من هم یکی
زین همه مسکین سر تا پا گدا، من هم یکی


هر طرف بسته دلی قفل ضریح مِهر تو

مُهر شد با خون دل، این قفل ها، من هم یکی

هر یکی را کاسه ای از بی کسی پیشت فراز

پُر شده از اشک، دست کاسه ها، من هم یکی


پای بوست را ملائک، صف به صف، پَر ریخته
خوش که ریزم در جوارت دست و پا، من هم یکی

کیمیاگرتر ز مهرت هیچ اکسیری مباد
مس دلان، مسکینِ ایوان طلا، من هم یکی

راه دوری پشت سر دارم، فزون تر پیش رو
رهزنانْ بد کین و لطفت رهنما، من هم یکی


هر غبار مرقدت خاکستر پروانه ای است

سوخته، لب دوخته، بی ادعا، من هم یکی

محرم ....

محرم و صفر زمان بالیدن است نه فقط نالیدن 

بساطش آموزه است نه موزه 

تمرین خوب نگریستن است نه خوب گریستن 

نماد شعور مذهب است نه فقط شور مذهب 

 

فراموش نکنیم که حسین (ع) را منتظرانش کشتند