شب یلدا در مرکز22

این برنامه باهدف زنده نگه داشتن مراسم آیینی سنتی کشورمان برای گروه های سنی( ب ج د ه  ) برگزارشد. اجرای برنامه هایی فرهنگی  نظیر قصه گویی و دیدار و صحبت با شاعر ,جناب آقای غلامرضا بکتاش ؛ تفائل به حافظ و نمایش ننه سرما و موسیقی زنده  از ویژه برنامه این مراسم بود.

تاریخچه و افسانه  شب یلدا، آداب و رسوم مردم در این جشن، قصه‌های که در این شب گفته می‌شود، رسوم فراموش شده، خوراکی‌های یلدایی و  تاریخجه خوراکی های قرمز شب چله از موضوعاتی بود که در این جشن توسط مجری به آن‌ها پرداخته شد. 

 مهمان برنامه آقای بکتاش فرمودند:

"بزرگترین و بهترین راه برای شاعرشدن در درجه اول خواستن و در درجه دوم خلاقیت است."

ایشان با قرائت چندشعر از شعرهای خود ذهن بچه ها را به مسئله خلاقیت در شعر معطوف کردند و از بچه ها خواست تا از نار مسائل ریز به راحتی نگذرند .

در این جشن که با حضور 120 نفر از اعضای کودک و نوجوان مرکز  برگزار شد و در میان ه مراسم ننه سرما با جاروی خود مرکز را غرق شادی و برف کرد و ترانه ننه سرما همراه با زیر صدای موسیقی سنتی روایت شد.

این مراسم با گرفتن فال حافظ توسط خانم شانه مربی ادبی مرکز و عکس یادگاری و پذیرایی با خوراکی های شی یلدا به پایان رسید؛ تا یک مهر تائید دیگری بر جشنواره های پربار و شاد و مهیج مرکز 22 باشد.

 

جشن یلدا عصر 29 آذر در مرکز 22 کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان تهران برگزار شد

 

 

 

شروع ثبت نام ترم زمستان

ثبت نام کلاسهای خردسالان (4 تا6) سال آغاز شد.

شروع کلاسها از اول دی ماه می باشد.

مدت هرکلاس 10 جلسه و  هفته ای یک روز و شهریه هر کدام 40 هزار تومان می باشد...

تسلیت اربعین امام حسین (ع)

اربعین سالار شهیدان و سرور آزادگان حضرت ابا عبدالله الحسین (ع) و یاران و اصحاب با وفایش را به شما  تسلیت عرض مینماییم.

کلاس های خردسالان مرکز22

 

جشن کتابخوانی مرکز22

هفته کتاب و کتابخوانی

جشن کتاب و تقدیر از کتابخوانان مرکز 22 و همچنین جشن 50 سالگی کانون در مرکز 22

پنج شنبه ساعت 10 الی12

منتظرتون هستیم....

جشن روز جهانی کودک در مرکز 22

بوی مهر... بوی مهربانی

بوي مهر، بوي مهرباني، بوي لبخند، بوي درس و مدرسه و شوق كودكانه در پياده روها، بوي نمره هاي بيست، بوي دفتر حساب و مشق هاي ناتمام، بوي دوستي و محبت...
    پاييز با خود شور مي آورد و قاصدكها خبر بازگشايي مدارس مي دهند، درختان آماده مي شوند تا با شوق، برگهاي رنگارنگشان را چون كاغذهاي رنگي بر سر كودكاني كه مشتاقانه به مدرسه مي روند بريزند و سارها بر شاخه هاي انبوه درختان صف كشيده اند، تا آوازهاي گرمشان را بدرقه كنند. نسيم، نفس هاي معطرش را هر صبح بر گونه هاي سرخابي كودكانه شان مي دمد تا خواب را در سايه هاي كوتاه ديوار جا بگذارند و مشتاقانه تا حياط منتظر مدرسه بدوند.

امروز اولين روز از ماه مهر و شروع فصل پاييز، ماه تحصيل، تلاش، مشق و مدرسه است .... آغاز سال تحصیلی، آغاز سفر در مسیر دانستن و فهمیدن مبارک

جشنواره ملاقه طلایی

جشنواره غذاهای سنتی با هدف زنده نگه داشتن سنت های قدیمی و آشتی با پیشینیان و حفظ سلامتی بدن در مرکز 22 در روز چهارشنبه  14/5/94 با حضور استاد شف یدالله مشفقی زاده از سرآشپزان بین المللی غذاهای ایرانی و فرانسوی اجرا شد.

در این برنامه که با هدف معرفی مشاغل و ریز هدف جشنواره غذا برگزار شد.

بچه ها با کمک والدین انواع غذاهای سنتی را به مرکز آوردند و با سرآشپز به گفتگو پرداختند.

بخش های متنوعی همچون مصاحبه با شف معرفی شخصیت ایشان معرفی مشاغل پرسش و پاسخ ، مزه کردن غذاها و اهدای جایزه به اعضای در دو بخش طعم و تزئین و عکس یادگاری و مراسم نور افشانی از برنامههای آن روز به یاد ماندنی بود.

 

 

 

مهمان تابستان

شنبه سوم مرداد ساعت 15 الی 17 نویسنده محبوب نوجوانان وجیهه علی اکبری سامانی میهمان ماست....

این خبری بود که از یک ماه قبل بر روی شیشه درب مرکز نصب  شده بود. قرار بود آن روز کتاب گزیده ادبیات معاصر و بادبادک  ها با حضور نویسنده کتاب  و منتقد خانم فرحناز علی اکبری نقدو بررسی می شود.

از هفته ها قبل کتاب خوانده و بحث و بررسی شد تا در روز موعود خانم وجیهه سامانی به همراه منتقد ادبی خانم علیزاده مهمان اعضا نو جوان مرکز22 شدند.

اتفاقات زیبایی در این روز رقم خورد ، قران، اجرای موسیقی زنده ، معرفی خانم سامانی و پای صحبت های نویسنده و بچه ها و دعوت از خانم علیزاده جهت نقد کتاب بادبادک ها ...

بچه ها در این خوب و به یاد ماندنی حرفهای بسیاری زدند و حرفهای شیرینی از دهان نویسنده شنویدند و دست آخر با اهدای لوح و هدیه مراسم نورافشانی و عکس یادگاری و پذیرایی برای بار دیگر مهر یک اتفاق خوب دیگر در مرکز 22 زده شد.